W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Kirk w 'Cry Baby: The Pedal That Rocks The World'
dodane 07.03.2011 16:05:26 przez: Overkill.pl
wyświetleń: 901


Na stronie CryBabyDoc.com zamieszczone zostały dwie ostatnie części dokumentu, o którym pisaliśmy pod koniec listopada - "Cry Baby: The Pedal That Rocks The World", będącym opowieścią o najbardziej znanym efekcie typu Wah-Wah. Wystarczy wspomnieć, że jego powstanie datuje się na rok 1966, a dzięki niemu brzmienie największych światowych hitów, takich jak "Voodoo Child (Slight Return)", "Enter Sandman" czy "Sweet Child O' Mine", jest takie, jakie wszyscy znamy. Warto również zaznaczyć, że firma Jim Dunlop konstruowała wiele modeli Cry Baby różniących się możliwościami (m.in. sygnowany przez Hammetta model 'Dunlop Kirk Hammett Signature Wah'), ale charakterystyczne brzmienie pozostało niezmienione przez lata. W dokumencie występuje Kirk Hammett, oraz m.in. z Eddie Van Halen, Jerry Cantrell, Slash, Buddy Guy, Dweezil Zappa, Jim i Jimmy Dunlop oraz Zakk Wylde.

Poniżej wszystkie cztery, oraz tłumaczenie fragmentów, w których wypowiadał się Kirk:








Po raz pierwszy usłyszałem o efekcie Wah, a właściwie byłem świadomy czym jest, na albumie Thin Lizzy. Była tam gitarowa solówka. Zapytałem przyjaciela: "Dlaczego ta gitara brzmi w ten sposób?", a przyjaciel odpowiedział: "To efekt Wah-Wah". Pomyślałem: "efekt Wah-Wah? Co za dziwna nazwa."
[...]
Właściwie to zobaczyłem Isaaca Hayesa
[amerykański kompozytor, aktor, producent i muzyk rockowy związany z takimi gatunkami i stylami jak soul, rytm and blues, urban, przez pewien czas również głos Chefa z South Park, przyp. ToMek], to właściwie był mój pierwszy koncert. Isaac Hayes i John Luic (?), i gdy zagrali 'Shaft', gdy weszła partia z efektem wah i zaczęły błyskać światła, to pomyślałem: "O mój Boże, to jest po prostu więcej niż zajebiste." Gdy masz skończone pięć klas, to zobaczenie czegoś takiego wywiera super wrażenie."











Był czas, gdy rozglądałem się i sam do siebie mówiłem: 'Nikt inny nie używa efektu wah-wah, nie jestem czasem staroświecki?'
[...]
Wiele efektów wah-wah miało szeroki rozstaw. Nie tego jednak szukałem.





To stało się dla mnie czymś naturalnym, jak używanie kostek, czy paska do gitary. Jeśli o mnie chodzi to statek mógłby przepłynąć w dół i wrócić, a ja bym tego nie zauważył [śmiech] siedziałbym w porcie i robił swoje wah-wha-wah-wah-wah-wah
[...]
[Stawało się na kaczce, aby] ustawić ją w jednej pozycji.
[...]
Pożyczyłem pieniądze od mojej cioci i kupiłem swój pierwszy Cry Baby. Wydaje mi się, że kosztował jakieś 30 dolarów. Pamiętam, że musiałem pracować w wielu (?) i robić różne, wiesz, wycieczki po domach.


ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet


Waszym zdaniem
komentarzy: 1
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak